First week Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu First week Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu

First week Sydney

Blijf op de hoogte en volg Ramona

13 Januari 2019 | Australië, Sydney

2019 ben ik goed begonnen met een Nieuwjaarsduik die plaats vond op het strand St. Kilda in Melbourne. Tot mijn verbazing was er een grotere opkomst van andere Nederlandse backpackers dan dat ik had verwacht. Net als ik waren alle deelnemers duidelijk te herkennen aan de Oranje Unox muts die zij droegen. Samen met het groepje Nederlanders met wie ik tevens oliebollen had gemaakt, namen we deel aan de Nieuwjaarsduik.

Er was zelfs een afterparty met bitterballen georganiseerd. Aan die afterparty heb ik niet deel genomen. Ik vond de grote groep Nederlandse deelnemers, die naar Nederlandse Carnavalsmuziek luisterden, te luidruchtig en daarmee te overweldigend. Ik besloot daarom om met Carolina (afkomstig uit Chili) een eind verderop te zonnen en te zwemmen.

In tegenstelling tot de Nieuwjaarsduik in Nederland was deze duik voor mij geen uitdaging aangezien het zeewater een aangename temperatuur had. Later op de dag pakte ik mijn backpack in. Aan dit mooie avontuur in Melbourne was een einde gekomen en de volgende dag zou ik naar Sydney vertrekken. Ik ben enorm dankbaar voor de mensen die ik heb ontmoet hier in Melbourne. Het afscheid was dan ook erg zwaar voor mij. Ik kreeg van Guada zelfs één van haar rietjes die nodig is voor het drinken van Mate (de groene thee die voornamelijk in Zuid-Amerika wordt genuttigd).

De treinrit de volgende dag was lang en relatief ontspannen. Ik had een rustig hostel geboekt, vlakbij Central Station Sydney, om mee bij te komen van de afgelopen dagen waarin ik weinig had geslapen. Op de dag die daarop volgde had ik een afspraak bij Summer House Backpackers hostel gepland. Anna, de manager van het hostel, had enkele weken geleden een vacature voor receptionist geplaatst in een Facebookgroep voor Backpackers in Australie. Zodra ik deze oproep zag, heb ik direct gereageerd en mezelf uitgenodigd voor een kennismaking begin Januari. Het gesprek verliep soepel en ik kon de volgende dag al gaan starten. Ik hoef slechts 15 uur te werken voor accommodatie en voor alle uren die ik daarbovenop werk krijg ik betaald. Hoppa... ik ben slechts een dag in Sydney gearriveerd en ik heb nu al een volgende baan (en ook nog eens de functie ik leuk vind).

Vanaf het moment dat ik in dit hostel ben gearriveerd, heb ik alleen nog maar gewerkt. Ik merk dat alles veel beter is geregeld in dit hostel. De manager en mijn andere collega's die in de receptie werken zijn afkomstig uit Duitsland, dus wellicht dat dat verklaart waarom alles netjes in orde is. Neem bijvoorbeeld het aspect zoals het uitbetalen van medewerkers, dat wordt echt goed bijgehouden: iedere vrijdag ontvang ik mijn loon en ik hoef er niet naar te vragen.

Tegenover deze pluspunten moet ik helaas wel wat inleveren. In Melbourne hadden we als accommodatie een appartement met eigen woonkamer, keuken en badkamer. Hier daarentegen slaap ik in een vierpersoonskamer waar precies twee stapelbedden in passen. Toch ben ik blij dat dit een rustige kamer is en dat we een balkon hebben. De eerste dagen hier in het hostel waren erg wennen voor mij en hebben mij doen beseffen hoe gelukkig ik was in Melbourne met het appartement. Nu na een week ben ik erg dankbaar dat ik slechts 15 uur hoef te werken voor mijn accommodatie. Verder moet ik nog wennen aan de backpackers die hier in het hostel verblijven. Het lijkt wel alsof ik in Duitsland ben in plaats van Australië. Ik denk dat zo'n 70% van de backpackers Duits is. Gedurende mijn shift werd er zelfs in het Duit tegen mij gepraat. De jongens gingen ervan uit dat ik namelijk Duits was. Op dat moment kon ik mezelf niet inhouden en ik reageerde ik redelijk boos naar hem. Inmiddels durft hij niet meer Duits tegen mij te praten...

Momenteel ga ik veel om met mijn kamergenoot Rebecka (afkomstig uit Finland). Ze is nog maar 19 jaar en naar mijn mening is ze al erg wijs voor een meid van 19 jaar. We zijn samen naar Ivy's geweest. Deze club heeft 4 verdiepingen en op iedere verdieping wordt een andere genre muziek gedraaid. De vierde verdieping, het dakterras, was echt mijn favoriet vanwege de fancy sfeer die onder andere werd gecreeërd door het zwembad, de muziek en de hoge gebouwen om ons heen. Ik had het gevoel alsof ik in New York was.

Verder heb ik afgelopen week een aantal keren afgesproken met Anouk, een oud-collega en vriendin van Grand Hotel Amrâth Amsterdam. We zijn onder andere naar de Opera Bar en The Squire's Landing geweest waar we een geweldig uitzicht hadden op zowel de brug als Sydney Opera House. Het was erg gezellig en ik ben blij haar weer te hebben gesproken. Bizar was het wel om te beseffen dat je elkaar helemaal aan de andere kant van de wereld weer terug ziet.

Voor wat betreft de stad Sydney komen mijn verwachtingen overeen met de werkelijkheid. Sydney heeft naar mijn idee alles en zelfs meer, namelijk: de parken, de hoge gebouwen, diverse soorten feesten en zelfs prachtige stranden. Het enige nadeel is dat alles ver van elkaar is. In Melbourne had ik namelijk het park, het strand en de winkels op loopafstand en als ik hier naar het strand wil, moet ik eerst een trein end dan een bus nemen.

Gisteren ben ik met Joaquin, een goede vriend van Guada uit Argentinië, naar het strand La Peruse geweest. Dat was echt geweldig en deze dag op het strand heeft me zeer goed gedaan. Later, aan het eind van de middag, ben ik nog naar een ander strand geweest. Onze event manager Jordan wilde vanwege zijn verjaardag (komende maandag) naar het strand. Ik ben daar gebleven totdat de zon onderging. Het uitzicht was fantastisch.

Dit weekend was ik dan eindelijk vrij en daar heb ik goed gebruik van gemaakt. Gisteren ben ik met Rebecka nog midgetgolf gaan spelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Ramona

Actief sinds 13 Nov. 2016
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 13346

Voorgaande reizen:

01 November 2018 - 23 April 2019

Australië

13 November 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: