Sydney voor zover - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu Sydney voor zover - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu

Sydney voor zover

Blijf op de hoogte en volg Ramona

31 Januari 2019 | Australië, Sydney

Een nieuwe maand is reeds aangebroken. De tijd vliegt hier voorbij. De afgelopen weken heb voornamelijk veel gewerkt om Anna, de assistent manager, de mogelijkheid te geven om op vakantie te gaan. De sfeer hier in het hostel voelt zeer vertrouwd. Ik heb het gevoel alsof ik omgeven ben door allemaal broers en zussen. Voornamelijk met Rebecka, mijn kamergenoot, heb ik de afgelopen tijd veel activiteiten ondernomen. Op de momenten dat ik klaar was met werken en ik me verveelde, was Rebecka daar. Ik ben me er nooit eerder bewust van geweest in de grote mate waarin onze Nederlandse cultuur overeenkomsten heeft met die van Finland en Zweden. Niet alleen bepaalde woorden lijken veel op elkaar, ook onze waarden en normen en gedachtegang kwamen overeen. Rebecka was als een "sister from another mister" voor mij. Haar afscheid deze week viel mij dan ook zwaar. Het mooie van het maken van een reis is dat je bijzondere mensen ontmoet, maar het moeilijke daaraan is dat je afscheid van elkaar moet nemen. Ik zie er dan ook tegen op om afscheid te moeten nemen van alle anderen in het hostel.


Ondanks dat ik de afgelopen tijd veelal heb gewerkt, heb ik toch leuke dingen kunnen ondernemen, waarvan onder andere naar het strand gaan. De stranden hier in Sydney zijn echt prachtig en doen mij aan de vakanties in Spanje denken. Van een ochtend of middag naar het strand gaan kan ik zo enorm van opknappen. Mijn favoriete strand tot nu toe is Tamarama Beach. Het water is zo prachtig helder blauw, het geluid van de golven is ontspannend en als je een stukje verderop omhoog loopt, kun je genieten van een prachtige zonsondergang.


Buiten het strand om heb ik minigolf gespeeld met Rebecka en zijn we met de groep backpackers in het hostel veelal gaan stappen. In het hostel is Jordan de event manager en neemt hij alle geïnteresseerde backpackers mee naar diverse soorten clubs en cafés. Tot nu toe is mijn favoriete club Ivy. De club heeft 4 verdiepingen met op iedere verdieping een andere genre muziek. Op de vierde verdieping, op het dakterras, is een zwembad en wordt techno/ house muziek gedraaid. Vorige week werd er een poolparty georganiseerd in de dag en dat was echt geweldig!

Afgelopen weekend heb ik Australia Day, de dag waarop Australië onafhankelijk werd, gevierd op een boot. Deze ervaring was echt uniek voor mij. Gedurende het dansen en feesten, genoten we met een grote groep van het uitzicht en het prachtige siervuurwerk.


Natuurlijk heb ik nog lang niet alles gezien hier in Sydney, maar de komende dagen ben ik vrij en ik hoop hierdoor wat van mijn lijstje af te kunnen strepen. Vanaf maart wil ik de oostkust gaan afreizen. Hiervoor wil ik maximaal een maand nemen om vervolgens weer terug te keren in Sydney en de laatste weken van april hier in het hostel te spenderen.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Ramona

Actief sinds 13 Nov. 2016
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 13344

Voorgaande reizen:

01 November 2018 - 23 April 2019

Australië

13 November 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: