De oostkust voor zover - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu De oostkust voor zover - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu

De oostkust voor zover

Blijf op de hoogte en volg Ramona

15 Maart 2019 | Australië, Brisbane

Twee weken geleden heb ik Sydney verlaten om vervolgens een gedeelte van de oostkust van Australië af te reizen. Behalve mijn vliegticket en een overnachting in de plaats Surfers Paradise had ik nog niets gepland of geboekt. Mijn insteek van deze reis is om mezelf volledig het gevoel van vrijheid te gunnen en niet vast te hoeven zitten aan een planning.

Aangekomen in Surfers Paradise bleek het weer niet helemaal mee te zitten. Wolken, zon en regen wisselden elkaar af. Ondanks het weer heb ik zeer genoten van deze plek. Surfers Paradise heeft een groot aanbod van leuke winkels en restaurants. Daarbovenop heeft Surfers Paradise een geweldig strand. In totaal heb ik slechts twee nachten overnacht in Surfers Paradise.

Ik genoot voornamelijk van de rust en van het feit dat ik heerlijk mijn eigen ding kon doen. In Sydney was ik namelijk altijd, behalve op de wc en in de douche douche, omringd met mensen. Daarnaast ging ik bijna iedere avond stappen in Sydney. Nu ik in Surfers Paradise was, besefte ik me dat ik nu echt behoefte had aan rust. In Surfers Paradise heb dan ook vrij weinig ondernomen. Ik heb voornamelijk veel rond gelopen, ik ben naar een katten café geweest (waar daadwerkelijk katten rondliepen die je kon aaien) en ik heb enorm genoten van het uitzicht vanaf Skypoint Observation Deck.

Na twee overnachtingen in Surfers Paradise ben ik met de bus vertrokken naar Rainbow Beach. Deze plek staat bekend als opstappunt naar Fraser Island. Fraser Island zal jullie waarschijnlijk vrij weinig zeggen, maar twee bekende plekken van de oostkust die je zeker gezien moet hebben zijn Fraser Island en ( een stuk hogerop) Whitesundays. Deze eilanden staan bekend om hun prachtige natuur. De meeste backpackers boeken een tour naar Fraser Island waarbij ze minimaal 2 nachten kamperen. Vanwege het onuitnodige weer heb ik besloten een dagtour te boeken. Voor mij is dit voldoende geweest en ik heb dan ook enorm genoten. Fraser Island ligt in het in midden van oostkust van Australië en is voor mij het meest noordelijke punt.

In totaal heb ik drie nachten overnacht in Rainbow Beach. Na Rainbow Beach ben ik met de bus (terug naar beneden) naar Noosa gereisd. Aangekomen in Noosa scheen de zon vol op en was het er erg warm. Na ingecheckt te hebben in het hostel ben ik dan ook direct naar het strand gegaan. Main Beach in Noosa is echt een prachtig strand en is legen naast een winkelstraat en een natuurpark. Na mijn verblijf in Rainbow Beach merkte ik bij mezelf dat ik de stad begon te missen. Vandaar dat besloten heb om slechts één nacht in Noosa te verblijven en zo snel mogelijk terug naar de stad te gaan, naar Brisbane.

Brisbane is naar mijn mening echt een geweldige stad en heeft mij het meest verrast. Op voorhand had ik niet echt een verwachting van deze stad. Het enige wat ontbreekt aan deze stad is het grote aanbod aan stranden in Brisbane, maar verder heeft Brisbane zoveel te bieden:
- Het centrum is compact en heeft een groot aanbod aan winkels;

- De infrastructuur is modern en creatief, er is veel kunst in de stad;

- Brisbane heeft prachtige parken;

- Ik ben naar Lone Pine Koala Sanctuary geweest, waar ik een Koala heb vast gehouden en waar ik Kangeroes heb geaaid. ;

- Ondanks dat Brisbane geen groot aanbod aan stranden heeft, heeft de stad wel een zelf gemaakt strand, namelijk: The Lagoon gelegen in South Bank.


In Brisbane had ik mijn overnachting geboekt in Nomads Brisbane Hostel. Mijn kamer bleek op de 5e verdieping te zijn, naast het dakterras in een torenkamer. Ik hou echt van authentieke en historische gebouwen en daarop besloot ik dan om een week erbij te boeken. De afgelopen week heb ik veel ondernomen in Brisbane. Ik ben een aantal dagen naar de lagoon geweest, naar Kangeroopoint waar ik genoten heb van een prachtige zonsondergang, naar de Art Gallery (museum), naar de Royal Botanical Gardens en ik kwam nog andere backpackers tegen die ook in Summer House Backpackers Sydney zijn verbleven en met wie ik ben wezen stappen in Brisbane.

Morgen vertrek ik terug naar Surfers Paradise en vervolgens heb ik als plan om naar Byron Bay te gaan.

Ik zal binnenkort foto's en een kaart gaan plaatsen waarop je ziet welke route ik heb afgelegd. Dan heb je een beter beeld van hoe ik ben gaan reizen. Mijn route is niet heel logisch, maar zoals ik al eerder zei: "ik doe deze reis lekker op mijn manier".


  • 24 Maart 2019 - 13:50

    Chantal D.J.:

    Super leuk Ramonaaaaa :) en tof dat je zoveel ziet en onderneemt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Ramona

Actief sinds 13 Nov. 2016
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 13343

Voorgaande reizen:

01 November 2018 - 23 April 2019

Australië

13 November 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: