Genieten in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu Genieten in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu

Genieten in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Ramona

11 Februari 2019 | Australië, Sydney

Na een hele boel uren in de receptie te hebben gewerkt, had eindelijk vrij gekregen om Sydney verder te verkennen.

Met Estelle ben ik naar de National Art Gallery geweest, waar we onder andere moderne kunst hebben bewonderd. Het was die dag een regenachtige en miezerige dag, dus naar het museum gaan was de meest geschikte activiteit om te ondernemen. Ik ben totaal geen expert, maar ik vind het altijd leuk om met iemand kunst en schilderen te bezichtigen en daarover meningen uit te wisselen. Estelle komt uit Engeland en ik heb haar in het hostel ontmoet. Ik heb die dag veel interessante gesprekken met haar gevoerd. Ze vertelde me onder andere over de Franse cultuur en haar opvoeding. Haar moeder komt namelijk uit Frankrijk en heeft Estelle en haar zus tweetalig opgevoed. (Wat een bofkont!)

Na een enkele uren in de National Art Gallery te hebben besteed zijn we vervolgens een koffie gaan drinken en via de Royal Botanical Gardens zijn we terug richting het hostel gelopen. Eenmaal aangekomen te zijn in het hostel stond mij een leuke verrassing te wachten. Ik was namelijk uitgeroepen tot medewerker van de week. Aangezien het aan het eind van middag enorm begon te regenen, besloot ik daarop mijn tijd nuttig te besteden in de sportschool. Toen ik eenmaal terug arriveerde in het hostel zag ik een enorme chaos. Ten eerste moest ik mij een weg banen door de groep mensen die onder het afdak voor de deur stonden te schuilen voor de regen. Vervolgens begonnen mijn oren pijn te doen vanwege de schreeuwende en juichende dronke groep backpackers. Arme David... hij is sinds kort de nieuwe Night Manager en het waren voornamelijk zijn vrienden die zich als beesten gedroegen. En dat... terwijl ze weten dat David deze baan echt nodig heeft vanwege zijn krappe budget. Aangezien ik nog niet moe was, besloot ik daarom om mij te verschuilen in de receptie en dronk ik thee met David. Middernacht keerde de rust gelukkig weer terug en kon ik eindelijk gaan slapen.


De volgende dag ben ik naar Paddy's Market geweest. Dat is een overdekte markt met diverse soorten kraampjes waar onder andere souvenirs, tassen en kleding verden verkocht. Later die dag heb ik nog de welbekende "Bondi - Coogee Walk" gelopen. Dit is een wandeling langs de kust die loopt van Bondi Beach tot aan Coogee Beach. Ik heb enorm genoten van het prachtige uitzicht en de heerlijke zeelucht die me doet terugdenken aan alle zomervakanties met de familie in Spanje.


Diezelfde avond zijn we met een paar Nederlandse backpackers naar een geweldig technofeest geweest, met Secret & Cinema en Egbert als DJ's. Dat is wel echt een aspect wat ik mis hier van Nederland. De technofeesten zijn hier goed, maar niet heel geweldig. Wat betreft deze avond, was de muziek eindelijk goed en heb ik volop genoten.


De dag daarop had ik de wekker vroeg gezet, omdat we naar de Blue Mountains zouden gaan. Reesio, een backpacker uit de Verenigde Staten, vertelde mij dat hij een auto had gekocht en ik had nog steeds een autorit tegoed van hem. Met zijn auto zijn we naar de Blue Mountains gereden. Na een paar uur rijden aangekomen te zijn in Katoomba, hebben we een aantal wandelingen gemaakt en genoten van het prachtige uitzicht op de bergen.


De vrije dagen zijn voorbij gevlogen, maar genoten heb ik zeker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Ramona

Actief sinds 13 Nov. 2016
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 13344

Voorgaande reizen:

01 November 2018 - 23 April 2019

Australië

13 November 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: