Voor zover in Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu Voor zover in Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu

Voor zover in Pai

Door: Ramona Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Ramona

24 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Wauw wat een dag! Het is hier geweldig in Pai! Contact maken met andere backpackers gaat hier erg snel en gemakkelijk. Gisteren in de middag zijn we hier aangekomen in dit prachtige bergdorpje. De weg ernaartoe was wel erg spannend. Met de minibus hebben we in totaal 762 bochten gemaakt in de bergeb. Gedurende de rit hebben we enorm gelachen met twee Amerikaanse reizigers en een Duitse. Aangekomen bij de bushalte spreidden onze wegen. In onze kamer van het hostel stonden enorm veel bedden. Al gauw kwamen we in contact met andere Nederlanders. Met een grote groep backpackers gingen we s'avonds genieten van de prachtige zonsondergang vanaf de boeddha in de bergen. Vervolgens zijn we met zijn allen heerlijk gaan avondeten op de night market en zijn we gaan stappen. Het is hier niet zo groot dus we kwamen al snel weer andere backpackers van eerdere bestemmingen tegen, super leuk! Vandaag was ook weer een geweldige dag! Met de groep van gisteravond gingen we met zijn allen per scooter naar een lokale warm waterbron. Chantal en ik gingen samen op een scooter, ik voorop. Het uitzicht gedurende de scooterrit was fantastisch! Wel zweette ik echt angst uit, want de weg ging op veel plekken steil omhoog en dan nog te bedenken dat je iemand achterop hebt. Op een gegeven moment hebben we moeten stoppen en moest Chantal even lopen, omdat het te steil was. Ook twee anderen moesten stoppen. Gelukkig kwam er een auto voorbij waarmee Chantal en Jaco (een andere backpacker die mee was) het laatste kleine stuk konden meerijden. Als mijn moeder mee was met deze scooterrit, had ze zeker weten gegild van angst. Pap en mam maak je maar geen zorgen, we weten wat we doen hier! We zijn veilig aangekomen bij de warm waterbron en ook weer terug gekomen bij ons hostel. We hebben heerlijk gebadderd in de bron. Vervolgens zijn we naar een waterval gegaan. Het was niet een hele grote, maar zeker mooi om te zien. Ik ben van die waterval naar beneden gegleden in het water zoals van een waterglijbaan. Het water was koud, maar ik voelde mij daarna verfrissend en energiek. Vanavond hebben we het plan om met de scooter naar de Pai Canyon te gaan en daar de zonsondergang te bekijken.

  • 24 November 2016 - 16:21

    Kim:

    Ha Ramona,
    Leuk je verhalen! Pas maar op als je straks die steile berg weer af moet met de scooter.. Veel plezier nog daar, maar zo te lezen gaat dat wel lukken daar! :):)

    Groetjes,
    Kim

  • 24 November 2016 - 20:19

    Richard En Martine:

    Hoi Ramona, ik zou inderdaad alles bij elkaar gegild hebben achterop de scooter ;) !
    Wat een belevenissen allemaal en wat leuk dat je de andere backpackers steeds weer tegenkomt en met elkaar optrekt. Neemt niet weg dat ik steeds enthousiaster wordt over Thailand!
    Groetjes, Martine en Richard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2017

Het einde van mijn reis

08 Januari 2017

De laatste dagen in Cambodja

03 Januari 2017

Koh Rong

21 December 2016

Cambodja - Siem Reap

16 December 2016

4000 Islands
Ramona

Actief sinds 13 Nov. 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 13313

Voorgaande reizen:

01 November 2018 - 23 April 2019

Australië

13 November 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: