Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Ramona Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Ramona

22 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Na een geweldige reis met de nachttrein zijn we aangekomen in Chiang Mai, in noord Thailand. Vooraf had ik verhalen gehoord dat de reis met de nachttrein nog wel zwaar kon zijn, maar naar mijn ervaring viel dat reuze mee. We hadden helaas niet de nieuwe trein die er sinds kort is, maar de oude was prima! In het stapelbed sliep ik beneden en kon ik genieten van het prachtige uitzicht de volgende dag. Het was een geweldig avontuur! Onderweg heb ik met andere packbackers gesproken over hun reis en ervaringen. Na onze 15 urige treinrit zijn we gaan inchecken en opfrissen bij het hostel. Vervolgens zijn we naar de markt gegaan waar ontzettend veel leuke kraampjes met eten en souvenirs stonden uitgestald. s'Avonds zijn we naar een bar gegaan waar we al gauw in contact kwamen met een groep backpackers (Nederlands, Duits, Israëlisch en Thais). Dat was een mooie afsluiting van die dag. De volgende dag zijn we scooters gaan huren met twee andere backpackers om vervolgens naar de Grand Canyon te gaan. Dat lag iets buiten Chiang Mai waar je lekker kon zonnen en zwemmen in het meer. Het water was ongeveer 35 meter diep. Met de scooter rijden was ontzettend gaaf en dat had ik nog nooit eerder gedaan, ook niet in Nederland. Aan de linkerkant rijden went al snel. Het was nog wel even zoeken naar een tankstation, maar dat is gelukkig goed gekomen. We reden zo'n 60 tot 80 kilometer per uur. Het uitzicht bij de Grand Canyon was prachtig! Die middag ging al snel voorbij en met zijn allen gingen we lekker dineren in de stad. Vanochtend hebben we yoga gedaan, wat wel ontspannend was. Staks gaan we nog genieten van een heerlijke massage en morgen gaan we een aantal dagen naar Pai om vervolgens hier weer terug te keren, want de rustige sfeer is hier geweldig!

• 22 November 2016 - 10:37

Richard En Martine:

Hoi Ramona,

Leuke foto's! Je wordt al een echte motormuis! Je schrijft leuk waardoor we zelf ook zin krijgen om daar naar toe te gaan..... Grappig dat je ook yoga hebt gedaan, kun je mooi thuis door gaan. Ik begrijp dat het in Chiang Mai een heel verschil met Bangkok is, en zo plezierig dat jullie er weer terug komen.

Groetjes van Richard en Martine

• 23 November 2016 - 12:50

Richard En Martine:

Hoi Ramona,

We hebben op de site van Pai gekeken en dat ziet er goed uit, je kan er lekker eten en het is er leuk om
    met de scooter te rijden. De natuur is daar prachtig zeg.
    He geniet lekker van het plaatsje Pai.

Groetejes van Richard en Martine