Beginpunt Berlijn - Reisverslag uit Berlin Schöneberg, Duitsland van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu Beginpunt Berlijn - Reisverslag uit Berlin Schöneberg, Duitsland van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu

Beginpunt Berlijn

Door: Ramona Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Ramona

16 November 2016 | Duitsland, Berlin Schöneberg

Vandaag is het zover: we gaan vliegen naar Bangkok! Onze reis is maandag begonnen in Berlijn. Als echte enthousiastelingen hebben we ons vooraf niet bedacht dat het in deze tijd van het jaar nog wel eens koud kon zijn. Naja dan maar laagjes dragen. Berlijn is een interessante stad, vol met cultuur en historie. Helaas hebben we hiervan, vanwege de regen, weinig kunnen proeven. De schnitzels en currywursten daarentegen hebben gesmaakt. We hebben deze dagen voornamelijk kunnen uitrusten van alle spanningen van de afgelopen tijd. Wat als een plan begon in februari blijkt nu echt wel definitief te zijn. De maanden, weken, dagen en uren zijn verstreken. Het is nog een kwestie van even wachten en dan gaan we. De spanningen gieren door mijn lijf. Wetend dat daar in Bangkok de hete temperaturen en de ontzettende cultuurshock aan het wachten zijn. Tot ziens en tot volgend jaar!

• 16 November 2016 - 09:30

Peter Ruytere:

Hoi Ramona,

Goed om te lezen dat de reis nu écht is begonnen, maar......de zin aan het eind van je bericht "Tot volgend jaar" dat meen je toch niet! Moest het niet zijn: "Tot de volgende keer"?
    En ik blijf je plagen "questie" is toch echt "kwestie"!
    Tja Berlijn in dit jaargetijde is natuurlijk niet de beste periode, maar je kunt natuurlijk altijd terugkomen en de reiskosten kunnen meevallen als je net als deze keer de trein neemt. Wat is nu 4 uur in de trein, terwijl je veel comfortabeler zit dan in zo'n krappe vliegtuigstoel met een uitzicht van niets?
    Ik kijk uit naar je volgende bericht en hopelijk nog dit jaar....

Groet,

Peter

• 16 November 2016 - 13:17

Martine Ruijter:

Hoi Ramona,

Wat heerlijk dat jullie nu naar de warmte gaan, misschien wat regen maar in ieder geval een fijne temperatuur.
    Op dit moment vliegen jullie nog, maar aangekomen in Bangkok dan eerst een Thaise massage, en alle spanning is verdwenen.
    Berlijn kan je nog een keer overdoen lekker in de zomer, dat is een "que" kwestie (haha) van een week in plannen.
    Geniet ervan.

Groetjes,

Martine

• 17 November 2016 - 14:38

Sabrina :

Hi Ramona!

Wat leuk dat ik in de 'mailinglist' sta! Ik kijk nu al uit naar je volgende bericht! Heel veel plezier! Geniet en maak ons jaloers met mooie foto's!

Njoy!
    Groetjes, Sabrina