Het einde van mijn reis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu Het einde van mijn reis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu

Het einde van mijn reis

Door: Ramona Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Ramona

14 Januari 2017 | Nederland, Nederland

Afgelopen donderdag ben ik dan aan het eind gekomen van mijn reis door Azië. De laatste dagen hebben we in Bangkok gespendeerd. Ik merkte echt verschil met de eerste keer dat ik in Bangkok arriveerde. De eerste keer in Bangkok kwam er zoveel op mij af, ik was nog niets gewend en ik vond Bangkok echt te hectisch. Nu ik er een tweede keer ben geweest, heb ik een veel positievere indruk van Bangkok. Het is inderdaad een drukke stad, maar het leeft er tenminste. Naast het bekijken van de vele tempels zijn er zoveel andere activiteiten die je kunt ondernemen. Helaas zat het weer niet echt mee. De temperatuur was perfect, maar verder was het de hele dag bewolkt en het heeft zelfs een aantal dagen geregend. Vanwege het weer hebben we voornamelijk rondgelopen op de lokale markten en de winkelcentra. Verder hebben we een leuk park gevonden waar we gratis gebruik konden maken van de fitnessaparatuur. Naast de al vele bijzondere mensen die ik heb ontmoet, heb ik in Bangkok ook Johad en Karl ontmoet. Johad komt uit Israël en heeft 3 jaar legerervaring erop zitten. Hij vertelde mij over zijn twee grootste passies, namelijk tekenen en tuinieren. Ik heb zijn tekeningen bekeken en ik kan je vertellen die zijn heel bijzonder. Hij is erg goed in het tekenen van de expressies van mensen. Van ieder persoon die hij had getekend, had hij een mooi verhaal. Als herinnering van hem heb ik een sticker gekregen die hij zelf heeft laten afdrukken in Cambodja. Dan hebben we nog Karl. Hij komt uit Italië en is een man met een rijke levenservaring. Hij heeft veel verschillende beroepen in zijn leven gedaan en kon ons er veel van vertellen. Momenteel is hij bezig met het schrijven van boek en zodra het boek gepubliceerd is (hopelijk ook vertaald in het Engels) zullen Johad en ik zijn boek lezen. Hij heeft ons ook aangeboden om te verblijven in zijn landhuis in Zwitserland. Na regen komt zonneschijn en daar kon ik woensdag nog van genieten. Tja en donderdag ben ik dan naar Keulen gevlogen. De vlucht ging naar mijn gevoel erg snel. Ik zat naast een Nederlander waarmee ik leuk heb kunnen kletsen. Verder hebben we ons vermaakt met de reisspelletjes, uno en 4-op-een-rij, die ik in Bangkok nog heb gekocht. Wat ik voornamelijk van mijn reis in Azië ga missen is het gemakkelijke contact met de andere backpackers. Hier in Europa merk ik toch wel dat de meeste mensen op zich zelf zijn gericht. Daarnaast ga ik het heerlijke Thaise eten missen zoals het gerecht Pad Thai. Zo is er nog meer dat ik ga missenhet, maar ook is er veel waar ik naar uit heb gekeken.

  • 14 Januari 2017 - 21:33

    Sabrina:

    Hoi!

    Ik vond het super leuk om je verhalen te mogen lezen! Een ervaring die je nooit meer gaat vergeten! Nu nog even lekker nagenieten!
    Groetjes, Sabrina Vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2017

Het einde van mijn reis

08 Januari 2017

De laatste dagen in Cambodja

03 Januari 2017

Koh Rong

21 December 2016

Cambodja - Siem Reap

16 December 2016

4000 Islands
Ramona

Actief sinds 13 Nov. 2016
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 13310

Voorgaande reizen:

01 November 2018 - 23 April 2019

Australië

13 November 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: