Bye bye Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu Bye bye Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu

Bye bye Chiang Mai

Door: Ramona Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Ramona

30 November 2016 | Thailand, Chiang Rai

Gisteren was onze laatste dag in Chiang Mai. Vanochtend vroeg zijn we met de bus naar Chiang Rai vertrokken. Gisteren hebben we nog het laatste gezien van Chiang Mai wat we erg graag wilden zien. Met de scooter zijn we naar de tunneltempel in de bergen gegaan. Deze tunneltempel is uniek vanwege de locatie in het bos en het tunnelsysteem. Integenstelling tot de andere tempel in de bergen, Doi Suthep, heerst er hier een enorme rust. Bij Doi Suthep was het er erg druk en toeristisch, maar wel mooi. Doi Suthep was echt de moeite waard om te zien. Overal waar je keek, waren boeddha's te zien. Ook de gouden kleur was enorm aanwezig. Vanuit de tempel keek je prachtig uit over de stad Chiang Mai. Vervolgens zijn we naar één van de vele watervallen gegaan. Langs de waterval lag een soort van monnikendorpje. Het was er erg mooi en rustig. Ten slotte zijn we nog naar een oude tempel gegaan, waarvan door de aardbevigen slechts nog een gedeelte is overgebleven. Hier in Chiang Rai is het weer echt anders. De westerse invloeden lijken hier wel meer aanwezig te zijn. We zagen zelfs een kerk met een kerstboom. En overal in het centrum zie je van die winkeltjes die goud verkopen. Morgen gaan we met de fiets de bekende white tempel bezichtigen.

• 04 December 2016 - 10:04

Richard En Martine:

Hoi Ramona,

Leuke verhalen en belevenissen! Middels backpacken leer je een land pas goed kennen.... Grappig dat je zomaar opeens een kerk tegenkomt.
    Ook leuk dat je elke keer een fotocollage erbij doet, hebben wij een beetje een beeld bij jouw verhalen. Ben benieuwd naar je volgende verslag. Groetjes, Richard en Martine