Dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu Dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ramona Ruijter - WaarBenJij.nu

Dagen in Bangkok

Door: Ramona Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Ramona

19 November 2016 | Thailand, Bangkok

Na een lange vlucht met dronke oude mannen en een stel dat dacht te gaan krikken in de wc van het vliegtuig zijn we dan eindelijk veilig en wel aangekomen in Bangkok. De rit naar het hostel daarentegen ging minder soepel. Nadat we ons beseften dat het hostel vanaf het treinstation toch niet zo gemakkelijk op loopafstand was te bereiken, besloten we verder te gaan per taxi. Echter onze taxichauffeur bleek toch niet zo'n kenner te zijn van de straten in Bangkok. Gelukkig had Chantal een offline kaart gedownload van Bangkok. Dus wij moesten de taxichauffeur duidelijk maken hoe we naar ons hostel konden komen. Eindelijk dachten dan aangekomen te zijn op het juiste adres, maar toen werd ons duidelijk dat het hier in Thailand toch heel anders gaat. Ons hostel was nergens te bekennen. Wél zagen we een ander hostel en besloten we daarbinnen te gaan om hulp te vragen. Onze redder in nood: een Nederlander! Hij deed vrijwilligerswerk bij dat hostel en vertelde ons dat we beter via de app Uber een taxi konden bestellen. Dat ging super! We kwamen aan bij het hostel (helemaal vermoeid en bezweet) en moesten nog een aantal uur wachten, omdat 14.00 uur check-in tijd is. Dat is even balen, maar gelukkig mochten we gebruik maken van de douche. Vervolgens zijn we de omgeving van het hostel gaan verkennen en zijn we nog een tempel in geweest om een van de zoveel boeddha's te aanschouwen. Toen we terug kwamen, konden we even later inchecken en zijn we even gaan slapen. Dat deed ons goed! Later die dag zijn we via een facebookgroep in contact gekomen met een backpacker met wie we s'avonds in de bekende uitgaansstraat van Bangkok wat zijn gaan eten en drinken. Ook een andere backpacker uit België ging met ons mee. Zij kwam hier voor de 2e keer backpacken. Die avond was reuze gezellig! Het was er wel veel toeristischer dan in de omgeving van ons hostel. We werden dan ook regelmatig gestoord door iemand die ons souvenirs of een schorpioen op een stokje wilde aansmeren. De volgende dag zijn we bij het ontbijt in contact gekomen met een andere Nederlandse backpacker. Met zijn drieën zijn we die dag op pad geweest. Voor slechts 14 batt zijn we per boot naar het koninklijk paleis gereisd. Onderweg hebben we nog stops gemaakt bij andere tempels. Per boot reizen, was erg comfortabel. Het koninklijk paleis zijn we niet ingeweest, maar wél een hele andere bekende en prachtige tempel waar we een liggende boeddha hebben bezichtigd. s'Avonds zijn we naar de Sky Bar geweest waar we van een prachtig uitzicht van de stad hebben genoten. Al ben je nog zo ver een familiereünie moet overal kunnen. Dus ook in Bangkok. Voor Glenn en Inger-Lise was dit hun laatste avond in Bangkok. Zij waren op vakantie geweest in Thailand en het was super ze nog even te kunnen zien en spreken. Vanochtend hebben we nog een ontzettend leuke fietstocht gemaakt. De gastvrijheid was geweldig. We werden voorzien van voldoende water, Thaise snacks en een volledige maaltijd. We hadden een gezellige groep die natuurlijk, hoe kan het ook anders, uit Nederlanders bestond. Vanavond nemen we de nachttrein naar Chiang Mai in het noorden van Thailand. Dan gaan we weg van de hectiek en drukte hier in Bangkok.

• 19 November 2016 - 10:02

Richard En Martine:

He Ramona, dat is me nog eens een avontuur met die dronken kerels en krikkende stelletje.... haha
    We lezen dat jullie lekker genieten, leuke foto's. Grappig dat je Inger-Lise en Glenn nog hebt gesproken, zo zie je maar weer de wereld is toch een stukje kleiner dan gedacht. We zijn benieuwd naar je volgende verhaal! Groetjes, Richard en Martine

• 20 November 2016 - 10:18

Peter Ruyter:

Hoi Ramona,

Je bent bepaald niet met een saaie reis bezig! Het werkwoord dat je gebruikt om de sexuele escapades van het stel in het vliegtuig te omschrijven heeft mij wel weer opgezadeld met de taak om aan María duidelijk te maken dat krikken in dit geval niet betekent dat iemand in het vliegtuig een lekke band had.
    Nu je uit het stadgewoel bent vertrokken ben ik razend nieuwsgierig naar je belevenissen op het platte land, ver weg van al dat toeristisch gedoe zodat je het werkelijke Thailand zult kunnen leren kennen.
    Laat je berichten maar komen!

Groet,

Peter

• 21 November 2016 - 18:55

Mart En Miek :

Hoi Ramona,

Wat leuk dat je Inger-Lise en Glenn tegengekomen bent. Met recht de wereld is klein. Ik hoop (nou ja, eigenlijk weet ik dat wel zeker) dat jullie daar een borrel op gedronken hebben. Zij hebben natuurlijk ook het nodige gezien dus hebben jullie vast wel ideeën uitgewisseld. En ongetwijfeld goeie raadgevingen gehad.

We wachten jullie verdere avonturen af. Veel plezier daar in het warme Thailand.
    En wij maar soppen hier in ons kikkerlandje.

Groetjes Mart en Miek